våren kommer..

Det är nästan så man inte vågar säga det, men nu verkar det minsann som att våren har kommit. När jag åkte hem från jobbet visade mätaren på 16 plusgrader, nästan för bra för att vara sant. Jag tog en macka framför tvn men eftersom vädret bara blev bättre gick jag och katterna ut och fixade i trädgården och rabatterna. Det finns nog inget mer avslappande än att gå och pilla i trädgården för sig själv, vinden blåser ljummet på en och solen gassar och katterna springer kring fötterna på en, underbart säger jag bara!
När Niklas kom hem från jobbet värmde han soppa som vi åt ute på trappan och om en stund ska vi bege oss hem till skogstorp för att äta våfflor. Yummi! Det är ju våffeldagen så fick fjäskat till mig det av mamma.
Imorgon är jag ledig och dom har lovat ännu bättre väder, så det blir att besöka Blomsterlandet och köpa lite vårblommor och påskliljor att plantera i någon kruka att ha på trappan, ta en lång promenad och tyvärr plugga..

EN STOR VÅRKRAM PÅ ER FRÅN EN GLAD JOSEFIN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0