Kosttillskott

Ibland kan man behöva något kosttillskott ifall man tränar väldigt mycket.
Jag får i mig rätt bra av vad kroppen behöver, men har dock ibland lite svårt att kunna ta med mig något att käka efter träningen eller innan, då jag ofta drar innan skolan eller direkt efter.
Blev då rekommenderad av en kvinnlig "body builder" att Eiselt Protec är bra. Den innehåller både protein och kolhydrater vilket kroppen behöver för att kunna bilda muskler m.m.
Jag har dock varit lite dålig med att dricka den, men jag rekommenderar ändå att prova den, man får mycket energi, den ger en mättnadskänsla och man går inte upp så mycket i vikt av den då den innehåller mest protein (kolhydrater gör att man går upp i vikt.). Jag har smak choklad och det smakar la si sådär, med mjölk är den helt okej, men förfärlig med vatten :P


Kommentarer
Postat av: Jacob

Gå upp i vikt kan man göra av vadsomhelst så länge man äter fler kcal än man behöver (gör av med).

2008-02-16 @ 15:13:57
URL: http://jakecake.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0