mina dagar i Dalarna.

Nu har min jobbperiod dragit igång, härligt arbete 9 veckor framöver. Jobbade från tio till fyra idag, och det gick jätte bra så nervositeten börjar släppa nu.
Men hur hade jag det i Dalarna med Niklas då?! Helt kanon! Det var en helt perfekt semester. Vi åkte ju som sagt dit på tisdagen och kom inte fram för ens sent på natten då vi gjorde några mysiga stopp på vägen dit, bland annat Askersund, en jätte mysig liten stad. När vi kom fram var det bara bums i sängen. Onsdagen spenderade vi mest i stugan, det var lite att fixa, bla. plantering och sopa taken. Niklas gjorde det mest medans jag och hans farfar softade! Jag gick även runt och såg mig omkring och blev helt förälskad i miljön. Det var en stor stuga med braskamin och så en liten med två våningssängar där vi sov, och de låg cirka 100 meter från sjön Siljan. Det går inte att beskriva hur mysigt det var! Jag njöt i fulla drag av den lugna och idylliska mijön.

På kvällen kom Niklas bästa vän Peo och hans flickvän Erica dit, två superhärliga människor! Hoppas verkligen jag får träffa Erica igen. Vi grillade korv och drack lite öl.
Torsdagen gjorde vi det sista som skulle fixas vid stugorna och sen var vi ute på lite sightseeing. Vi gick Långbryggan, gick runt lite i Rättvik m.m. Tyvärr blev vädret skit sen, regnet bara öste ner, så resten av dagen tog vi det mest lugnt.

Midsommarafton var en kanondag! Pissväder tyvärr, men det är man iofs rätt van vid nu. Vi var i Stumsnäs och kollade när dom reste midsommarstången och sen kom Linda, Niklas kusin och hennes pojkvän över så åt vi allesammans mat. Det var lätt min roligaste måltid någonsin, jag skratta så jag nästan kissa ner mig. Efter det åkte vi in till Rättvik och kollade ännu på ett väldigt tradionellt midsommarfirande, och på kvällen åkte vi till Leksand med Peo och Erica och festade! Jag hade sjukt roligt!

Trots bakfylla kom vi upp rätt tidigt på midsommardagen och vi började med att gå och fiska för att nyktra till. På kvällen tog vi det lugnt, åt på restaurang och hälsade på Peo's föräldrar. Dagen gick jätte fort och plötsligt var det söndag och dags att åka hem. Innan vi åkte så besökte vi Nusnäs där dom tillverkar alla Dalahästar (jag köpte mig en rosa!) och så åkte vi roddel. FAN så roligt det var! Synd bara att banan inte var längre och att det inte gick lite fortare. Sen var det bara till att packa ihop och åka hem till tråkiga Falkenberg.
Jag fick världens ångest när vi kom hem och humöret sjönk drastiskt.. Vi gjorde iaf några mysiga stopp även på vägen hem. Bland annat slussarna vid Sjötorp och Filipstad.

För er som orkat läsa ända hit så har jag iaf haft några helt underbara dagar som tyvärr tog slut alldeles för fort! Jag är jätte glad att Niklas frågade om jag ville följa med och jag hoppas verkligen jag kommer dit igen!

Orkar inte ladda upp några bilder nu, och jag väntar på några från Niklas kamera, så ni får vänta ett tag till på pics!

stor kram
!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0