redan i skolan

Redan i skolan trots att jag inte börjar förens om tjugo minuter. Lillebrorsan skulle ta bussen till skolan vid nio, och likaväl som jag ska ta bussen så körde jag honom. Jag och mamma övningskörde sedan en liten sväng, och nu sitter jag här och gör inget vettigt alls. Hade tänkt att jag skulle pluggat när jag kom hit, men har inte någon alls koll på mina läxor, så får fråga runt lite och ta reda på vad vi har att göra. Fy skäms, Josefine!

Går bara i skolan till tolv idag, sista lektionen Etik & livfrågor är inställd, och lika bra var det för jag har tid på Ungdomsmottagningen halv ett, ska förnya mitt recept på p-piller. Så idag kommer jag hem tidigt, och då hade jag tänkt göra rent hos fisken, kanske städa mitt rum OCH plugga. Det är dags att jag tar och sparkar mig själv i baken och skärper till mig.

Nu ska jag ta en kopp kaffe innan svenska-lektionen börjar!  Vi hörs i eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0