Vart är världen påväg?!

" En kvinna dog och tio människor skadades allvarligt på lördagen när en bomb exploderade på den italienska restaurangen Luna Caprese i Pakistans huvudstad Islamabad. Enligt tv-kanaler var kvinnan en sjuksköterska från USA.
En pakistansk säkerhetskälla säger att nästan alla de skadade är utlänningar, men var kroggästerna hör hemma var inte känt.
Explosionen var kraftig och människor har förlorat armar och ben, berättade en anställd som nyhetsbyrån AFP nådde via telefon kort efteråt."

Vart är världen påväg?!

Har ju gäster ikväll, men gästerna var la inte på det bästa humöret. Inte så konstigt heller..
 
Flickan som avled i en brand igår hade min faster tagit hand om, hon kände familjen då hon jobbar på barnavårdcentralen, så hon var rätt nere och tyst. Sen så fick vi ett samtal av min kusin att hon och hennes man skulle bli sena för där Daniel jobbar hade det exploderat en bomb i en restaurang där dom alltid åt i, så han hade många samtal att ringa.
Daniel har jobbat i Pakistan ett tag, och han och hans vänner åt alltid på en viss restaurang - Luna Caprese, där en bomb exploderade idag. Han kom hem i torsdags, och hans vänner som fortfarande är där och jobbar, hade just idag bestämt sig för att prova restaurangen mitt emot istället för den gamla vanliga.. Vadå änglavakt?! Tur att dom valde att göra det, och tur att Daniel var hemma, men dom som var där, alla oskyldiga som får lida av alla dessa självmordbombare. Fan, jag blir så jävla förbannad! När ska det ta slut? Daniel berättade om en kille han hade träffat där, och som hade skojat att "i Pakistan är självmordbombning den populäraste sporten", det är en del av deras vardag. Och här går man hemma och klagar över att solen inte skiner och att maten i skolan är skit. Herregud..

Så stämningen var lite tryckt ikväll, men det var trevligt ändå.  Fick två sjalar av Daniel som han köpt i Pakistan, en svart och en vit. Kanonbra, jag älskar sjalar :)
Ska läsa i boken jag läser just nu, Flyga drake, en jätte bra berättelse som utspelar sig i Afghanistan.

Godnatt allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0