Body building

Något jag tänker mycket på när jag är och styrketränar är body building. Jag förstår mig verkligen inte på det, varför vill man förstöra sin kropp genom att se ut på det där viset?! Speciellt tjejer, på en skala 1-10, hur snyggt är det? Det är en väldigt stor skillnad på att vara snyggt vältränad och välbyggd och träna sig så stor som body buildare gör. Jag tycker det ser förfärligt ut, speciellt tjejer som gör det, det är så maskulint och okvinnligt. Såg en dokumentär om två kvinnliga body buildare som levde på detta. Utöver det att dom åkte runt och tävlade och tjänade pengar på det sättet, använde dom även sin kropp genom att låta män betala stora summor pengar för att få vara med dom i en timme eller mer och få känna på deras muskler. Dom låg där på ett hotellrum i sina tävlingsoutfits och hade männen huvud mellan benen och låg och spände sina lår, vilket männen tände på(!). Varför göra något sådant? Jag satt bara som ett stort frågetecken dokumentärer igenom. Dom hade ingen bra förklaring till varför dom gjorde så mer än att det var välbetalt. Det var liksom 40-åriga kvinnor som gjorde detta, vill man inte göra något mer utav sitt liv?

Jag älskar verkligen vältränade killar, det är helt underbart. Men killar som tränar till body building, nej ni lockar inte för fem öre. Hur snygga är era kroppar när ni slutar att träna och musklerna försvinner?

Vad tycker ni om body building, speciellt kvinnlig bb? Om det är någon här som själv håller på med det, får gärna skriva och berätta varför ni håller på med det, det skulle vara kul att höra era synpunkter på det.

image102



Kommentarer
Postat av: Amanda : )

Jag tycker att det ser äckligt ut och vissa tar ju anabola. Det gör ju så att rösten blir manligare och man får mer manliga hormorer tror jag att det är. Klitoris kan till och med bli upp till en decimeter lång, förstår inte vad det är för fel på hälsosam och nyttig träning. Väldigt mycket snyggare är det också !

2008-04-14 @ 23:56:34
URL: http://pelto.blogspot.com
Postat av: Josefin

Usch, det är så jävla äckligt fult både på kvinnor och män. Det ser bara onaturligt ut, vilket det också är! Blää :)

2008-04-16 @ 08:10:29
URL: http://josefinabrahamsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0